سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کسب و کارهای اینترنتی

روغن صنعتی چیست؟
استفاده از روغن ها یا روان کننده ها سال هاست که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. روغن صنعتی به روغن هایی گفته می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید با کیفیت ترین روغن روانکاری صنعتی از شرکت اویل کارو همین الان روی لینک کلیک کنید.

در گذشته از روغن‌های حیوانی برای روان‌کاری استفاده می‌شد، اما امروزه می‌توان مقداری روغن‌های گیاهی را به روغن‌های صنعتی اضافه کرد تا از اکسید شدن و زنگ‌زدگی قطعات جلوگیری شود. با توجه به تنوع زیاد روغن های صنعتی، برندهای جدید روغن های صنعتی همواره تولید و به مرور عرضه می شوند.

کاربرد روغن های صنعتی
همانطور که می دانید انواع روغن های صنعتی کاربردهای زیادی دارند که هر کدام با توجه به ویژگی های خود کاربرد متفاوتی دارند. از جمله روغن های صنعتی پرکاربرد می توان به روغن هیدرولیک، روغن کمپرسور، روغن انتقال حرارت و ... اشاره کرد.

انواع روغن های صنعتی
به طور کلی روغن های صنعتی به دو دسته نفتی و غیر نفتی تقسیم می شوند. روغن های نفت معدنی و روغن های غیر نفتی را سنتتیک می گویند. امروزه انواع مختلفی از روغن های نفتی و غیرنفتی تولید می شود و به همین دلیل شناسایی و شناخت انواع روغن موتور دشوار شده است.

روغن معدنی یا روغن معدنی روغنی بی رنگ، بی بو، سبک و با غلظت کم است که در برابر الکتریسیته نیز عایق است. روغن های معدنی بسته به شرایط نگهداری و نحوه استفاده از روغن، ماندگاری یک تا سه سال دارند. علاوه بر این، روغن های نفتی قابلیت اشتعال، فاسد شدن و خراب شدن را ندارند. برای کاهش صدای فن و افزایش سرعت دستگاه می توان از روغن معدنی در دستگاه های ماینینگ استفاده کرد. این روغن معدنی برای دستگاه ها و تجهیزات قدیمی به خصوص خودروهای قدیمی استفاده می شود، زیرا روغن معدنی خاصیت پاک کنندگی کمتری دارد و به قطعات قدیمی آسیب نمی رساند.

روغن سنتتیک به دو دسته تمام سنتتیک و نیمه سنتتیک تقسیم می شود. روغن تمام سنتتیک روغنی است که ویسکوزیته بالاتری دارد و قدرت موتور را افزایش می دهد و در نتیجه موتور یا قطعات بهتر روغن کاری می شود. روغن تمام سنتتیک قدرت تمیز کنندگی و رسوب زدایی بالاتری نسبت به روغن معدنی دارد. روغن نیمه سنتتیک ترکیبی از روغن های معدنی و تمام سنتتیک است که ترکیبی از ویژگی های هر دو روغن را دارد.

روغن های روان کننده مهندسی
روغن گیربکس، روغن کمپرسور و غیره روغن های روانکاری مهندسی هستند که هر کدام برای دستگاه خاصی استفاده می شود.

روغن های محافظ
روغن های محافظ از قطعات داخلی و سطوح داخلی موتور محافظت می کنند.

روغن هیدرولیک
روغن هیدرولیک برای تجهیزات هیدرولیک استفاده می شود. روغن های هیدرولیک باید دارای ویسکوزیته و ارزش اکسیداسیون ثابت باشند. زیرا اگر ویسکوزیته بیشتر باشد فشار زیادی به موتور برای انتقال نیرو وارد می کند و بالعکس اگر ویسکوزیته کمتر باشد باعث نشتی دستگاه می شود.

روغن های انتقال حرارت
همانطور که از نام این روغن پیداست، می توان از روغن های انتقال حرارت برای جذب گرما از محیط و گرما از قطعات استفاده کرد. از این روغن ها می توان برای خنک سازی سریع بعد از لحیم کاری و ... استفاده کرد.

روغن های برش صنعتی
روغن های برش برای تراشکاری، آسیاب و غیره استفاده می شود. روغن های برش دستگاه را خنک کرده و تراشه ها را از سطح دستگاه جدا می کند.

روغن دنده صنعتی
روغن دنده صنعتی مخصوص دنده های صنعتی است که باعث کاهش فشار در جعبه دنده ماشین های صنعتی فولادی، کاغذی و غیره می شود.

روغن توربین
روغن توربین یکی از انواع روغن های صنعتی است که برای توربین های آب، گاز و بخار استفاده می شود و می تواند آب و هوا را از روغن جدا کند.

روغن کمپرسور
به عنوان مثال، روغن های کمپرسور در انواع سیلندرهای پیستونی با سرعت بالا استفاده می شود. از جمله خواص روغن های کمپرسور می توان به خواص ضد زنگ، ضد سایش و ضد خوردگی اشاره کرد.

روغن ترانسفورماتور
روغن های ترانسفورماتور دارای خواص عایق الکتریکی هستند که برای ترانسفورماتورهای توان بالا استفاده می شود. روغن ترانسفورماتور به روانکاری و تسهیل خنک سازی ترانسفورماتور کمک می کند و از اکسید شدن و خوردگی دستگاه جلوگیری می کند.